Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 UMETNIČKI DIZAJN 28. 02. 2012.




U pariskom „Gradu arhitekture“ po treći put je organizovano dizajniranje apartmana Žaka Karlija, arhitekte koji je projektovao palatu Šajo na trgu Trokadero. Posle modnih kuča „Kristijan Lakroa“ i „Martin Margiela“ ovu laskavu čast dobio je l' enfant terrible francuske mode-Žan Pol Gotije!








Od kada je francuski predsednik Nikola Sarkozi septembra 2007.godine otvorio u palati Šajo „Grad arhitekture i baštine“ modni kreatori čežnjivo očekuju da budu pozvani da dizajniraju Karli apartman, prema predlogu časopisa ELLE Decoration. Ove, treće godine, srećku je izvukao Žan Pol Gotije.

„Odeća je moj posao i jedino što znam je da-oblačim ljude. Kada su me pozvali da osmislim apartman u „Gradu arhitekture“ pomislio sam „Šta ću sad?! Posle kraćeg razmišljana rešio sam da taj apartman obučem kao jednu osobu!“

Tako je nastao prostor u duhu Gotijeove mode. Mornarske pruge, njegov modni znak, raspoređene su po zidovima, uvijaju se preko nameštaja; vrt raste na zidovima, bršljan puže po sofama, lišaj se prijanja uz tkaninu na stolicama, a mahovina kao zeleni somot prekriva tepihe...
U isto vreme, u Muzeju lepih umetnosti u Montrealu, teče retrospektivna izložba, omaž radu Žana Pola Gotijea





Arhitektura kao osnova mode
Kako se razlikuje kvalitetna odeća od nekvalitetne? Koliko puta ste videli neki odevni predmet i rekli: „Ovo je ono pravo!“ Boja uobičajena, kroj dobar, sve u svemu, ona izgleda sjajno a kada razložite ne možete da odgonetne zašto vam se baš ona sviđa. Oko vam uvek zastane kada vidite jedan od njegovih odevnih predmeta. Zašto se Gotije razlikuje od čete mnogih dizajnera na svetu?

„Zato što je moja ideja modela bazirana na čovekovom Živom telu i arhitekturi,“ kaže Gotije. „Da, na arhitekturi. Kao što konstrukciju jedne građevine prekriva fasada, tako i naše telo prekriva odeća. Nije u pitanju samo lepota i izgled fasade već kako ona prijanja i kako se slaže s konstrukcijom. Tako je i sa odećom. Ne može se tek tako „okačiti“ na telo. Mora da ima obrazac konstrukcija-fasada ili telo-odeća. Ljudsko oko to prepoznaje kao uspešan spoj.“

Kada je 1976.godine lansirao svoju prvu kolekciju pret-a-porte, slavni Žan-Pol Gotije nije ni sanjao da će danas toliko biti poštovan i dobiti mesto među besmrtnicima mode.





Čim je počeo s radom znalo se da će, kako se to kaže, od njego nešto biti. Šokirao je svet upotrebljavajući nekonvencinalne modele za revije, kao što su starije osobe, debele žene, tetovirani bodibilderi, patuljci... To mu je donelo kritiku ali i sjajnu popularnost.
Mnoge od njegovih kolekcija imale su za osnovu odeću koju ljudi svakodnevno nose na ulici. Ipak, njegovi modeli visoke mode su veoma zvanični i u isto vreme veoma neobični. Setimo se Madoninog nastupa u odeći sa špicastim grudnjakom, za koju se nikad nije odredilo da li je haljina ili donji veš.

Oduševljen svim kulturama i podkulturama sveta, Žan Pol Gotije je iskoristio aktuelne trendove i proglasio pravo na različitost. Stvorio je novu vrstu mode: kroz izmene, promene, ne samo da je izbrisao granice između kultura već i između polova, stvarajući novu osobu i rušeći sve modne kodove.

Ispod njegove duhovitosti i nepoštovanja utvrđenih pravila leži velika duhovnost i snažna poruka društvu!





Jelena Kaličanin




Copyright BONI Drenik d.o.o 2003