Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 Ekskluzivno iz Pariza 22. 11. 2011.
ŽUTA SOFIJA




Paralelno pariskom bulevaru Sen-Žermen-de-Pre, u šarmantnoj ulici Bisi, nalazi se novookupani prostor koji je odmah privukao selektivne Parižne-Cafe Germain
Beautiful people
Nekada vrlo poznati restoran(80.godina prošlog veka) L'Abruci, danas Cafe Germain, nudi mešavinu dobre kuhinje i dobre atmosfere. Beautiful People sveta nepogrešivo „prati“ prostore(hoteli i restorani) braće Kost u kojima se mogu pokazati ai i sresti druge za njih važne osobe. Iako ne spada u poznate ličnosti koje „sede po kafanama“, ipak ćete tamo sresti glumca Džona Malkovića kao i razbarušenog Džonija Depa; tu su manekenke Karen Mulder, Naomi Kempbel; tu sam upoznala pevačicu Bjork; povremeno se viđa ne mnogo simpatična Katrin Danev; Miša Barton i cvet svetskog medija.



Ko bi mogao da dizajnira Cafe Germain? Tjeri Kost se bez mnogo premišljanja odlučio za Parižanku Indiju Mahdavi. Njen stil okrenut prošlosti ali sjajno inkorporiran u današnji modernistički, pokazao je kako se elegancija i kič prepliću. Prosor Cafe Germain prostire se na tri nivoa: u prizemlju je kafić, na spartu restoran, u podrumu privatni bioskop. Kafić i restoran su povezani ogromnom skulpturom „Sofija“ koja se proteže kroz da nivoa: u kafiću se vidi njen deonji deo-ona stoji navisokim potpeticama dok su glava i torzo na gornjem nivou! Žarko žute boje, skulptura, koja kao da je propala s prvog nivoa u prizemlje, zaista daje atmosferu šašavostii, zanimljivosti i lepršavosti. To Francuszi vole.
Sve prostorije imaju drugačiji stil. Glavni elementi dzajna su šareni dezeni, udobne kožne sofe, velike tzv.“episkopalne“ stolice i mnogobrojni detalji od kristala. Tu je i nezbežna plava boja Indije Mahdavi.
Retro 70
U prizemlju enterijeer podseća na vreme sedamdesetih godina prošlog veka: jarke boje, uglavnom crvena i žuta nijansa(nameštaj) u kontrastu sa crno-belom i lepršavi dezen na nameštaju i tepisima. Na prvom spratu(restoran) smešten je salon namenjen privatnim druženjima i zabavama: velikei okrugli stolovi, pored njih stilizovai pomoćni stočići koji adekvatno služe svrsi stvarnja atmosfere.






Jedinstvenost Cafe Germain-a jeste snažna žuta skulptura, delo poznatog francuskog umetnika Ksavijera Vejana „Sofija“ koja se, i pored smelosti da se postavi kroz dva sprata, savršeno uklapa u dizajn arhitekte Mahdavi.

„Pre neku godinu napravio sam portret moje prjateljicu Sofije za moju izložbu u jednoj galeriji u Majamiju, Florida. Tri ogromne skulpture „Sofija“ stajale su u velikom praznom prostoru galerije:svaka je nudila posebno viđenje. Kada mi je Tjeri Kost predložio da učestvujem u stvaranju enterijera koji je osmislila Indija Mahdavi, želeo je da u njega smesti upravo jednu od ovih skulptura. Ali, kada sam tokom građevinskih radova posetio restoran, shvatio sa da bi vertikalna pozicija skulpture bila najspektakularnija i odično „prijanjala“ uz restoran samo ako je postavim na dva nivoa. Tako smo i uradili. Zato ona danas izgleda kao da se tu našla iz vremena predhodnog restorana L'Abruci.“
De gustibus...
Ovaj dizajnerski poduhvat ne mora svima da se sviđa. Zato, ako se zadesite u Parizu, skoknite do 25-27, rue de Buci, kako bi doneli sopstvene zaključke o dizajnu Indije Mahdavi i velike žute „Sofije“!
Kada procenite situaciju siđite na donji nivo. Plave elegantne stepenice, žig arhitekte Mahdavi, vode u jedan od najsimpatičniji bioskopa u Parizu. Na misteriozan i senzualan način Indija Mahdavi je dizajnirala privatan bioskop u podrumu restorana Cafe Germain. Ako su gornja dva nivoa napadni, oštri i živopisni, donja sala je glatka, zemljana-jin!, za razliku od gornjeg Jang!
Bioskop Paradiso pomalo liči na džunglu. Braon, bronzanai plava boja tepiha sa dezenom apstraktnih divljih životinja vrlo dobro funkcioniše. Pokušaj da se stvori „stilizovana postavka džungle i supermoderan raj“ upotrebom zakrvljenih linija doneo je prostoru toplu privatnost. Klupe bujnih oblika i kružne salonske stolice su presvučene plišem i deluju vrlo šik. Ceo prostor zavodljivo poziva posetioca da se ušuška u mekoću dizajna.
Ko onda ne bi voleo da se u nekom od uglova šćućuri s čašom šampajca u ruci i gleda film? U ovom carstvu svako može da izabere film i poruči večeru, daleko od buke grada čije srce lupa iznad ovog mesta.



Jelena Kaličanin
Foto: Derek Hudson







Copyright BONI Drenik d.o.o 2003