Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 HOLANDSKI PLESNI TEATAR: TRI DIMENZIJE PLESA 12. 04. 2006.
Holandski plesni teatar jedan je od vodećih svetskih plesnih kompanija. Beogradska publika imaće priliku da ih vidi 20. aprila u Centru Sava. Osnovan 1959, Holandski plesni teatar posvetio se istraživanju novih plesnih formi, novim tehnikama, idejama i eksperimentisanju. Holandski plesni teatar čine tri različite trupe: Holandski plesni teatar I, II i III. Svaka trupa ima sopstveni karakter i repertoar kao i sopstvene plesače.

Beogradska publika imaće priliku da vidi izvođače Holandskog plesnog teatra II. Ova trupa osnovana je 1978. Čini je 16 plesača od kojih ni jedan nije stariji od 23 godine. Oni imaju neobuzdanu energiju i zadivljujuću tehniku. Holandski plesni teatar II započeo je kao obuka za plesače a završio je kao prvoklasna plesna trupa. Holandski plesni teatar II smatra se jednom od najinventivnijih kompanija modernog plesa. Pored baleta eminentnih koreografa kao sto su Jirži Kilijan i Hans Van Manen, veliki deo posla obavljaju i mladi talenti iz sveta koreografije. Ova plesna trupa konstantno radi na tome da dâ prostora novim i hrabrim inicijativama. Holandski plesni teatar je prvoklasna kompanija koja će vam pružiti mogućnost da doživite predstavu na svoj lični način. Kao učesnik Beogradskog festivala igre, Holandski plesni teatar izvešće:

Minus 16 - Ohad Naharin, koreograf

Minus 16 izvanredan je i uzbudjujući nastup svih plesača Holandskog plesnog teatra II uz muzičku kompilaciju plesnih formi kao sto su ća-ća, mambo i tradicionalne izraelske muzike. Koreografija ovog dela predstave rezultat je spajanja različitih delova iz prethodnih Naharinovih predstava: Zachacha, Anaphase, Sabotage Baby i Moshe.

Ohad Naharin rođen je u Izraelu. Započeo je svoju plesačku karijeru u okviru plesne kompanije Batsheva iz Tel Aviva i čuvene Džulijard akademije u Nju Jorku. 1990. imenovan je za umetničkog direktora plesne kompanije Batsheva. Holandski plesni teatar poziva Naharina 1987. godine da bude gostujući koreograf i tako postaje prvi evropski teatar koji to čini. Danas su mnoga Naharinova dela na repertoaru Holandskog plesnog teatra. Njegova dela izvode se cesto u Frankfurtskom baletu, Sidnejskoj operi, Finskom nacionalnom baletu, itd.

Sleepless ( Bez Sna) – Jirži Kilijan, koreograf

Dekoracija je bitan detalj u Kilijanovoj kreaciji za šestoro plesača. Sintetička pozadina stvara prostor za iluzije i fantaziju. Kilijanov kompozitor, Dirk Haubrih, adaptirao je sporije deonice Mocartovog adađa i ronda KV 617 u C-duru. Ova kompozicija za usnu harmoniku i druge instrumente jedno je od Mocartovih poznijih dela. Komponovao ju je za slepu devojku koju je sreo i koja ga je impresionirala svojim virtuoznim izvođenjem na ovom neverovatnom instrumentu.

Jirži Kilijan rođen je u Pragu i studirao je na Praškom konzervatorijumu i u Kraljevskoj školi baleta u Londonu. Nakon studija postaje član baleta u Štutgartu. Holandski plesni teatar u Hagu 1973. godine poziva ga da bude gost koreograf. Njegov debi je bio vrlo uspešan sa predstavom „Posmatrači“. To je prva od 60 koreografija koje je osmislio specijalno za Holandski plesni teatar. Kilijan 1975. godine napušta balet u Štutgartu i prelazi da radi isključivo za Holandski plesni teatar. Za umetničkog direktora imenovan je 1978. godine. U drugoj polovini osamdesetih godina prošlog veka, Kilijan počinje da se bavi apstraktnim i nadrealnim baletom. Kilijan i Holandski plesni teatar dobitnici su velikog broja međunarodnih priznanja kao što su nagrada „Sir Lorens Olivije“ 2000. godine u Londonu i „ Nižinski“ iste godine u Monte Karlu. Kilijan se povlači sa mesta umetničkog direktora 1999. godine ali i dalje ima ključnu ulogu kao stalni koreograf.

Subject to Change ( Podložan Promeni) – Lajtfut Leon, koreografi

„Mi znamo da ništa ne ostaje isto
Ali možemo biti sigurni
Tek kad se promena dogodi.

Za tebe, Ruti.“

Novo ostvarenje koreografskog dua Lajtfut Leon je, čini se, najbolje u njihovom dosadašnjem radu. Sa prodornim i žestokim pokretima i nerazumljivim vikanjem, „Podložno promeni“ je najsirovija i najmanje doterana koreografija u njihovom radu do sada. Ovoga puta nailazimo na suptilnu eksploziju jakih osećanja. Ovo je predivan balet pun jakih emocija koji je izvrsno izveden od strane veoma mladih plesača koji pokazuju neverovatnu zrelost.
Koreografski duo Pol Lajtfut i Sol Leon imenovani su za stalne koreografe Holandskog plesnog teatra na početku sezone 2003-2004. Od 2003, Pol Lajtfut je uz Jiržija Kilija umetnički savetnik teatra. Lajtfut i Leon su se upoznali dok su bili plesači u Holandskom plesnom teatru 1987. Plesali su u mnogim originalnim baletima čiju koreografiju su pravili umetnici kao što su Jirži Kilijan, Hans Van Manen i Ohad Naharin. Od početka njihove saradnje 1991. godine, kreirali su koreografiju za tridesetak baleta za sve tri trupe Holandskog plesnog teatra.

Shutters Shut (Zatvorenih očiju) – Lajtfut Leon, koreografi

Kratka studija poeme koju je napisala Gertruda Štajn : „Da sam mu rekla: Dovršeni portret Pikasa“.

Kao što ćete imati priliku da vidite, harizmatični plesači Holandskog plesnog teatra plove kroz vazduh. Njihovi pokreti su britki. Kad se zavesa spusti, scena izgleda pomalo turobna. Nema puno dekoracije, nema reflektora, nema nakićene kostimografije. Sve je usredsređeno na to da u prvom planu budu predivni plesni pokreti. Muzika i izbor svetla čine ostatak predstave.

Veče uz Holandski plesni teatar znači da ćete uživati u apsolutno najboljem modernom plesu. Inspirisaće vas njihova vrhunska tehnika i iskusićete mnoga osećanja iako ni jedna jedina reč neće biti izgovorena.



Copyright BONI Drenik d.o.o 2003