Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 Ito u Beogradu 25. 05. 2004.
Dvadesetšestogodišnji enfant terrible današnjeg francuskog dizajna prohujao je kroz Beograd i sumirajući svoj petodnevni boravak, rekao:
«Došao sam u kratku poslovnu posetu u Beograd i nisam dovoljno uspeo da ga upoznam. Tvrđava Kalemegdan je ostavila divan utisak na mene, kao i zgrada Narodnog pozorišta, a Jugoslovensko dramsko pozorište mi se izuzetno dopalo. Ipak, sumnjam da bih voleo ovde da letujem. Ali, ono što mi se najviše svidelo jesu ljudi, jer su veoma simpatični, pa čak i novinari!», rekao je Ito udobno zavaljen u fotelju u robnoj kući SIMPO na Svetonikoljskom trgu.
«Simpo»? Ime zvuči odlično i ja ga prevodim na francuski jezik kao Simple-Jednostavno.»

Ito Morabito je posle završene Visoke škole za industrijski dizajn, kratko vreme radio za Rože Vivijea, čuvenog cipelara koji je izmislio visoke potpetice. U svet velikih vinuo se kada je svojevoljno odlučio da redizajnira proizvode velikih marki, bez njihove dozvole i napravio dar-mar sa ovom dizajnerskom koncepcijom. Hladno je iskoristio brendove Apple, Bic, Nike, Visa, Kenzo, Pommeroy, Alfa-Romeo, Cartier, i desilo se čudo: ne samo da ga niko nije tužio već se velikim imenima dopao ovaj drzak projekat; čak su postali i sponzori zahuktalom sajber-tehno dizajneru i njegovoj grupi ORA-ITO.

Darnuo je i kuću Louis Vuitton tako što je, po ugledu na njihove putne kovčege, torbe, tašne i novčanike, koji slove za najskuplje na svetu, napravili mladalački ruksak.
Ni Bogorodičina crkva u Parizu nije bila pošteđena: na mestu frontalne rozete na kojoj se nalazi Devica sa Hristom, Ito je postavio gigatnski logo Mc Donald-a, a crkva Sakr Ker, na vrhu Monmartra, izgledala je kao zamak Uspavane lepotice u Diznilendu.

NE, rekao je Starku
Na njegovom sajtu, punom sviševa, fleševa i animacija, www.ora-ito.com, može se sagledati njegovi, pomalo ironični, projekti: Pariska Trijmfalna kapija nosi znak Nike i zove se Nike kapija, dok je Majkrosoft preuzeo Luvr i smestio Majkrosoft muzej na mestu Pei piramide, sa ogromin staklenim diskom koji simbolizuje istoriju kompjuterske nauke.
Mlad kakav je, još uvek voli da se igra, pa je dizajnirao prvi BIC atomski upaljač sa baterijom od uranijuma, čija je garancija 99 godina! Tu je i digitalna Viza kartica sa tajnom šifrom za proveravanje otisaka prstiju, koja je preko satelita direktno povezana sa bankom korisnika!
Čak je i poznata voda Evian «ukrala», za svoju ograničenu i skupu ediciju, ideju Itovog pakovanja mirisa Odora-Ito. Najlepše je što ga je, trenutno neprikosnoveni kralj dizajna Filip Stark, zvao da radi s njim, ali ga je Ito odbio. «U početku mi se činilo kao fantastična stvar raditi sa velikim dizajnerom, ali sam onda shvatio da ja imam sopstveni autorski pečat i da ne bi trebalo da ga vezujem za tuđe koncepcije. Moja ideja je da prepravljam tradicionalne predmete. Pokušavam da budem što bliže osnovnom nivou objekta i da ponovo ugradim njegovu bit u već postojeće tipologije i tako predmete načinim praktičnijim, modernijim, jednostavinijim, korisnijim».

Iza njega su novi dizajn mobilnog telefona Sagem, automobila, lampe za čuvenu kuću Artemida, italijanski nameštaj B&B, Davidoff, i nova flašica za miris Addidas, specijalan unutrašnji omot za najnoviji CD Žan-Mišel Žara Geometry of love, na kome se pojavljuje gola glumica Izabela Roselini. «Danas adaptiram poznatu diskoteku-restoran «Kabare», kao i enterijer novih prostorija Nike u Parizu. Zajedno sa režiserom Metju Kasovicem radim, kao umetnički direktor, na filmu Babylons babies, čija se radnja dešava u 2040.godini. Najzad, evo me u Beogradu zbog posla na projektu moga prijatelja Aleksa Milićevića.»

DREAM
Mladi Aleks Milićević, koji je upravo stigao u Americi, i pun entuzijazma. On i negov prijatelj Peđa Anđelković, osnovali su novu medijsku kuću TV DREAM koja će zaživeti ujesen ove godine. «Biće to zabavna, dinamična, mladalačka televizija, bez politike i vesti. Radiće 24 sati dnevno.
Zašto DREAM? San.
Zato što verujemo da je ljudima sa našeg podneblja dosta neprijatnih događaja i da su zbog njih izgubili osećaj lakoće življenja. TV DREAM bi želela da im to vrati. Nije još vreme da pričamo o programu ali možemo da kažemo da će dolaziti gosti iz inostranstva, koje ćemo mi neprestano pratiti kamerom tokom njihovog boravka u Beogradu. Baš kao što smo sada pratili Ita u njegovoj poseti Beogradu i Vranju.

Posle povratka iz Vranja, Ito je nam je rekao: «Bio sam impresioniram veličinom SIMPA. Ideja da rade kompletan proizvod unutar kruga je odlična. Proizvodi su, uglavnom, tradicionalni, jer se još uvek takvi traže na tržištu. Možda bi bilo zanimljivo napraviti jedan odeljak koji bi se bavio nameštajem jednostavnog, mladalačkog, pomalo futurističkog dizajna, a jevtinog. Možda bi ova ideja mogla da zaživi, obzirom da SIMPO ima velike proizvodne mogućnosti.»
U međuvremenu, Ito će, tokom sledeća dva meseca, boraviti u Beogradu gde će raditi na projektovanju unutrašnje arhitekture kompletne televizije DREAM.
Kao jedna od velikih svetskih zvezda, Ito će imati čast da u avgustu protrči dva kilometara rimskim ulicama noseći Olimpijsku baklju!
(Za KUCA stil Jelena Kaličanin)


Copyright BONI Drenik d.o.o 2003