Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 "O" mesožder "A" vegetarijanac 06. 07. 2003.



Na večito pitanje ima li hrana univerzalni karakter, ili je ono što je za jednog hrana za drugog otrov, dr. Peter d'Adamo odgovara: kaži mi svoju krvnu grupu i ja ću ti reći da li se hraniš ili truješ...

On je, naime, nastavio pionirski rad svoga oca na izučavanju važnosti krvne grupe sa stanovišta biohemije čitavog organizma, i svoju teoriju o pravilnoj ishrani postavio na naučnu osnovu: biohemijskim specifičnostima svake osobe, genetskim činiocima i činiocima okoline. Krvna grupa je ključ za otvaranje mnogih, prikrivenih, isceliteljskih snaga organizma, objašnjava dr. d' Adamo u svom bestseleru »Jedi kako valja, u skladu sa tipom kome pripadaš«. Rezultate svoga rada je prikazao na godišnjem savetovanju Američkog društva lekara prirodne medicine (Ripling River, Oregon), a oni, najkraće, izgledaju ovako:


Krvna grupa »O«
lovac, mesojed, jak, samouveren, tip vođe


Jake strane: jak probavni sistem, jak imuni sistem, prirodna zaštita od infekcija, efikasan metabolizam

Slabosti: netolerancija prema novoj ishrani i novim uslovima okoline. Usled preterane aktivnosti imunog sistema može se dogoditi da napadne sam sebe

Rizici: smetnje u koagulaciji, zapaljenske bolesti, zapaljenje zglobova, smanjena funkcija štitaste žlezde, čirevi, alergije

Profil ishrane: visok nivo belančevina, potrošnja mesa. Meso, riba, povrće, voće. Ograničeno: žitarice, pasulj, leguminoze

Kura za mršavljenje: treba izbegavati: pšenične pahuljice, pasulj, sočivo, kupus, prokelj, karfiol, senf

Pomaže: morske alge, morska riba, so, džigerica, crvena mesa, kelj, spanać, brokoli

Dodaci ishrani: vitamini B i K, kalcijum, jod, slatki koren, morske alge

Telesne vežbe: intenzivna telesna aktivnost, kao aerobik, borilački sportovi, trčanje


Krvna grupa »A«
zemljoradnik, pravi vegetarijanac, promišljen, kooperativan, precizan
Jake strane: dobro se prilagođava promenjenoj ishrani i novim uslovima okoline. Lako metaboliše hranljive materije

Slabosti: osetljiv probavni sistem; ranjiv imuni sistem – otvoren prema infekcijama

Rizici: srčana oboljenja, rak, malokrvnost, bolesti jetre i žuči, šećerna bolest 1.tipa

Profil ishrane: vegetarijanac – povrće, tofu (sir od soje), morska riba, žitarice, pasulj,

leguminoze, voće

Kura za mršavljenje: izbegavati: meso, mlečne proizvode, lima pasulj, pšenicu

Pomaže: biljna ulja, jela od soje, povrće, ananas

Dodaci ishrani: vitamini B12, C i E, folna kiselina, gloginje, ehinaceja, kvarcetin, šareni čkalj

Telesne aktivnosti: mirne vežbe kao joga tai či


Krvna grupa »B«
nomad (uravnotežen, elastičan, kreativan)
Jake strane: jak imuni sistem, prilagodljivost novoj okolini i novom načinu ishrane, uravnotežen nervni sistem

Slabosti: prijemčivost za autonomna obolenja i retke virusne infekcije

Rizici: šećerana bolest 1. tipa, hronični zamor, autoimune bolesti (lupus, multipla skleroza…)

Profil ishrane: uravnotežena ishrana, svaštojed: meso (ne pileće), mlečni proizvodi, žitarice, pasulj, leguminoze, povrće, voće

Izbegavati: kukuruz, sočivo, lešnik, susamovo seme, heljdu, pšenicu

Pomaže: povrće, jaja, meso divljači, slatki koren, čaj

Dodaci ishrani: magnezijum, slatki koren, ginko, lecitin

Telesne aktivnosti: umerene telesne vežbe, na primer pešaćenje, biciklizam, tenis, plivanje


Krvna grupa »AB«
zagonetan (savremeno stapanje A i B tipa), redak, hraizmatičan, tajanstven
Jake strane: dobro se prilagođava savremenim uslovima. Veoma tolerantan imuni sistem.

Ujedinjuje prednosti grupa A i B

Slabosti: osetljiv probavni sistem. Preterano tolerantan imuni sistem može biti otvoren za infekcije. Negativno reaguje na okolnosti kako A tako i B tipa

Rizici: srčana oboljenja, rak, malokrvnost

Profil ishrane: mešovita ishrana – meso, morska riba, mlečni proizvodi, tofu (sir od soje), pasulj, leguminoze, žitarice, voće

Kura za mršavljenje: treba izbegavati crvena mesa, lima pasulj, semenke, kukuruz, heljdu

Pomaže: tofu (sir od soje), morska riba, mlečni proizvodi, povrće, morske alge, ananas

Dodaci ishrani: vitamin C, gloginje, odoljen, šareni čkalj

Telesne vežbe: mirne telesne vežbe kao joga, taj či, kombinovane sa umerenim aktivnostima (pešaćenje, biciklizam, tenis)



Copyright BONI Drenik d.o.o 2003