Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 Zdrava ishrana! 06. 07. 2003.





Osnovna pravila za zdravu ishranu a u isto vreme zaštitu od degenerativnih bolesti (kardiovaskularne, rak, itd.) obuhvataju sledeće opšte smernice:

Smanjeno unošenje rafiniranih ugljenih hidrata (šećeri i rafinisane žitarice) i povećano unošenje složenih ugljenih hidrata (pune žitarice, pulpe, povrće, voće itd.)
Smanjeno unošenje zasićenih masti (naročito onih životinjskog porekla, kao što su meso i mlečni proizvodi) i maksimalno smanjivanje udela u ishrani masti i rafinisanih ulja;
Povećano korišćenje nezasićenih ulja kao što su maslinova ulja i druga. Unošenje odgovarajuće količine proteina bilo da su životinjskog, (riba, živina, divljač, jaja i sl.) ili biljnog porekla.
Smanjivanje unošenja soli;
Izbegavanje upotrebe hrane koja koja sadrži aditive;
Izbegavanje stimulativa kao što su kafa i sl.
Vrlo ograničena upotreba alkohola.
Ove smernice možemo raščlaniti i napraviti svojevrsan kviz. E sada, ovaj kviz će imati unapred date odgovore (jeste da varamo, ali je sve to u korist vašeg zdravlja).

Odgovorite pošteno na postavljena pitanja: na prvih deset odgovor treba da bude “ne” a na drugih deset odgovor treba da bude “da”. Pri razmišljanju da li ćete odgovoriti sa “da” ili sa “ne”, odgovor će biti ispravan ako se pridržavate uputstva da sa “da” treba odgovoriti ako se radi o uzimanju date namirnice do dva puta sedmično; ukoliko takve namirnice uzimate ređe treba odgovoriti sa “ne”

Ukoliko nastojite da promenite vaš način ishrane, tako da se odgovori koji ste dali približno poklapaju sa odgovorima “da” ili “ne”u upitniku, vi ste izmenili vaš način ishrane u korist vašeg zdravlja i blagostanja:

1. Da li jedete industrijski pripremljene kolače, biskvite, slatkiše, beli hleb i da li povremeno za užinu jedete slatke namirnice?
2. Dodajete li šećer žitaricama koje jedete (ili ih jedete pošto su već zašećerene) i da li pijete slatka pića?
3. Da li pijete više od jedne i po čaše vina ili pola litra piva dnevno?
4. Da li jedete namirnice koje sadrže aditive, začine, konzervanse itd?
5. Da li preskačete ručak ili večeru i da li užinate između obroka?
6. Da li pijete punomasno mleko, jedete masan sir ili punomasni jogurt?
7. Da li pri obedovanju dodajte so u hranu?
8. Da li jedete pečenu ili veoma začinjenu hranu?
9. Da li jedete masna mesa (govedinu, svinjetinu, jagnjetinu, itd.), dimljena ili konzervirana mesa ili ribu češće nego jedanput sedmično?
10. Da li pijete dnevno više od jedne šolje kafe ili flaširana bezalkoholna pića (kola, itd.)?
11. Da li jedete svakodnevno sveže voće i salatu?
12. Da li jedete hleb od punog brašna, hranite se žitaricama, uključujući i integralni pirinač, itd?
13. Da li koristite biljne čajeve umesto kafe?
14. Da li pretežno jedete ribu ili živinu ili vegetarijanske namirnice umesto mesa?
15. Da li redovno jedete jogurt sa niskim sadržajem masnoće?
16. Da li znate išta o vodi koju pijete (ukoliko je lošeg kvaliteta voda iz vodovoda - koristite filtriranu ili flaširanu vodu proverenog kvaliteta)?
17. Da li redovno jedete beli luk?
18. Da li dovoljno žvaćete hranu kako biste izbegli da se prejedete i da li jedete bez žurbe?
19. Da li jedete hranu zasnovanu na kombinaciji pulpi (sočivo, soja, i druge razne vrste graška, itd.) i obroke od punih žitarica najmanje 3 sedmično?
20. Da li ste uvereni da je ono što jedete od najveće važnosti za stanje vašeg zdravlja.

...PRAKSA

Da se cela priča ne bi zadržala samo u okvirima teorije evo malo i prakse. Pred vama su moja tri omiljena recepta od kojih svaki može da vam pomogne da se osećate bolje, lepše i zdravije:

Čaj od kombua

Kuvajte 10 minuta algu kombu (može se naći u prodavnicama zdrave hrane) dugu oko 7,5 cm u ½ litra vode. Izvadite algu, a dobijeni čaj ostavite da se ohladi i sipajte u tamnu flašu. Popijte ga u toku dana. Jedan ciklus njegovog korišćenja treba da bude 7-10 vezanih dana mesečno. Ovaj čaj izuzetno jača krv. Takođe čisti organizam od otpadnih produkata u metabolizmu masnoća i proteina životinjskog porekla. Obnavlja nervni sistem: smiruje a i uspostavlja bistrinu uma, jasnoću misli.

Čaj od susamovih semenki

Izdrobite malo sveže (prethodno oprane i osušene) susamove semenke. Možete upotrebiti i žućkaste i crne semenke susama u razmeri: 2 supene kašike semenki na 1 šolju (2,5 dl) vode. Stavite na vatru i kada proključa, kuvajte 10-20 minuta. Popijte neproceđen čaj - 2 do 3 šolje dnevno. Koristi su višestruke, kao na primer:

Da potamni boju kose. Tada se čaj uzima neprestano 2-3 nedelje.
Donosi poboljšanja kod problema s vidom.
Obogaćuje telo mineralima (najviše kalcijumom)
Reguliše pržnjenje creva
Kod žena još:

Pomaže lučenje mleka ukoliko ga dojilja nema dovoljno.
Može da se koristi u slučajevima nepravilnih menstrualnih krvavljenja.


Riđuvelak

Od pšeničnog zrna se može napraviti i riđuvelak napitak koga bije glas da je svojevrsan "podmlađivač". Za njegovu pripremu potrebna vam je tegla (one čija je zapremina oko 1l su najpogodnije), parče gaze i gumica za povezivanje. Dakle, uzmite šolju pšenice (mekše vrste su bolje), dobro je operite, i stavite u teglu. Sipajte tri šolje vode, stavite gazu preko otvora, povežite gumicom i ostavite da stoji 48 sati. Nakon toga odlijte tečnost u prikladan sud (zgodne su flaše tamne boje). Dobijena tečnost zove se riđuvelak i nastala je fermentacijom pšenice u vodi. Riđuvelak je izuzetno bogat vitaminima, pijte ga umesto vode i koristite za pripremanje jela koja se ne kuvaju ili vrlo kratko kuvaju. Može da stoji 2-3 dana u frižideru.

Napomena: Kada prvi put odlijete riđuvelak, u teglu sa nabubrelom pšenicom možete ponovo sipati 3 šolje vode, stavite gazu preko i ostaviti da se fermentiše, ali ovoga puta 24 sata. Ponovo ocedite dobijeni riđuvelak i ponovite ceo proces fermentacije još jednom, a nakon toga zrna pšenice bacite.

Ako vam se ukus ovoga napitka ne dopada (podseća na razblaženu bozu) možete dodati malo meda i limuna i napraviti limunadu.





Copyright BONI Drenik d.o.o 2003