Povratak na prvu stranu - vesti

 

Igram nagradnu igru
Dobijam vesti na mail
Testiram inteligenciju
Ucestvujem u diskusijama
Uspostavim kontakt
Reklamiram se



  Arhitektura
Astrologija
Brak
Dogadjaji
Download - Freeware
Erotika
Humor
Kozmetika
Licnosti
Ljubav & Sex
Mladi
Moda
Poezija
Sve o deci
Umetnost
Zanimljivosti
Zdravlje








 Fitnes i vaša kondicija! 06. 07. 2003.

Nezadovoljni ste svojim izgledom? Nije li svako? Zelite da izgledate bolje, zelite da se osecate bolje? Sporti rekreacija vazan su faktor u zivotu svakog coveka ma kog starosnog doba.Covek od svog postanka utice na prirodu.Zato treba odbaciti sve predrasude o tome da ne mozemo promeniti ni popraviti ono sto nam je priroda podarila u okviru naseg fizickog izgleda.Dovoljno je postaviti sebi cilj,i nas putu njegovog ostvarivanja pokazivati upornost,doslednost i zelju za uspehom.


Prvi korak u bavljenju sportom bila bi PSIHOLOSKA PRIPREMA .Nasa psiha odredjuje stav prema odredjenim delatnostima.U okviru bavljenja fitnesom ovaj elemenat je od izuzetne vaznosti.Rezultati ce biti vidljivi nakon odredjenog vremenskog perioda.Da bi smo dostigli istrajnost potreban je zdrav psihicki odnos.Motivi za bavljenjem sportom se individualno odredjuju;tako da je pitanje licnog izbora na vama.I u okviru profesionalnog bavljenja sportom ovaj stadijum psiholoske pripreme sportista(preko nervno-endokrinog sistema)je veoma bitan.Znacajno je odrediti stanje fizicke pripreme u kome se pojedinac nalazi;zavisno od starosnog doba,prethodnih trninga,elasticnosti misica,kondicije(izdrzljivosti)...
To ce biti od pomoci pri utvrdjivanju granica izdrzljivosti.Cilj sporta je da razvija tehnicko-motorne,takticke sposobnosti i jaca takmicarski duh.Ipak nase telo nam je dato sa odredjenim predispozicijama koje moramo unapred spoznati.Stoga ne mozemo od sebe ocekivati vise nego sto objektivno mozemo,a da pritom ne osecam propratne posledice(bolovi ,povrede..).Pri pojedinacnim vezbama bolovi ili osecaj neprijatnosti jesu znak za prestanak aktivnosti.Vezbanje treba da izaziva osecaj prijatnosti , opustanja i dotoka snage u organizam,a ne napor i bolove jer su to kontra efekti.

Fitnes pretpostavlja ISTEZANJE(zagrvanje).Pre pocetka bilo kakvih vezbi za pojedine grupe misica potrebne su vezbe istezanja.Priprema misica za fizicki napor sprecice nezeljne posledice::povrede, bolove ili grceve.Ovoj fazi vezbanja treba posvetiti veliku paznju.Naucno je potvrdjeno da su osobe koje su tri puta nedeljno po 40 minuta radile vezbe istezanja povecale snagu za 17% posle dvanest nedelja- i to bez odlaska u teretanu!!! Ovde je bitan i efekat ustede novca i vremena.Kada nismo u situaciji da placamo teretanu ili fitnes klubove ili nam to vreme ne dozvoljava dovoljan je prostor kojim raspolazemo u kuci(stanu) da se dobro organizujemo. U zimskom periodu potrebno je duze istezanje i zagrevanje , narocito zglobova jer je zbpg naglih promena temperature veca mogucnost povreda.Leti je i nasa telesna temperatura bliza spoljnoj pa je opasnost od povreda manja.Garderoba za vezbanje treba da bude udobna,od pamuka,da dobro apsorbuje trecnosti koje vase telo izlucuje(znoj) i daje mogucnosti za nesmetano savijanje tela.Zimi je potrebno posebno zastititi zglobove na nogama,obuci punije carape(pamucne).


Vezbe istezanja veoma su zahvalne jer ne zahtevaju puno prostora.Neke grupe misica mozemo istezati sedeci na stolici.Dugotrajno sedenje za kompjuterom uglavnom nam umara ledja i vrat.S vremena na vreme da bi smo se osecali bolje,sedeci na stolici,ispravimo ledja pod uglom od 90% i spustamo glavu tj. bradu ka grudima,a zatim u nazad .Upozorenje!-zabacujuci glavu unazad ne smemo praviti nagle pokrete niti preterivati da ne bi povredili kicmu.Druga vezba:sedimo na polovini stolice sa pravim ledjima(90%) ramena vucemo unazad,dlanove stavimo iza ledja”zalepimo”ih za stolicu.U ovom polozaju ostajemo 20 sekundi.Vezbu ponoviti 5-7 puta.Paznja! Ukoloko osetite bolove prestanite ili uradite vezbu sa manje ponavljanja.



Copyright BONI Drenik d.o.o 2003